Uppsatsen tar min tid

Jag har varit lite dålig på att skriva här på bloggen på sistone och anledningen är att jag har haft fullt upp med att tänka på vad min uppsats ska handla om. Något som slog mig när jag satt och tittade på bilder från Banksys utställning var att många av hans bilder speglar en slags realism. Ett verka är ju en ren kopia med viss modifikation, originalmålningen är gjord av Jean Francois Millet, se nedan. Även tiggaren som Banksy gjort tycker jag talar om realism, inte helt olik Gustave Courbets The Stonebreakers från mitten av 1800-talet. De är inte lika i stil utan lika i avseendet att de visar de som har det svårast.






Visst är det intressant! Men jag har än så länge inte riktigt kommit på från vilket håll jag ska angripa det. Det skulle ju vara roligt att undersöka vad som händer med banksys bilder när de tas ur sin kontext, men jag vet inte.. Mycket velande. Jag ska höra med mina påhittiga kurskamrater, de har alltid tips!

Kommentarer
Postat av: Katarina Röjgård

Utskrivet till kuvert och Västervik.Hoppas träffa dig i nästa vecka.Ringer senare idag.Såhär kanske man inte får skriva.Nåväl jag tycker artikeln är bra och är fortfarande ditt FANS.

2009-12-06 @ 09:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0