Fotomässan och Lycky Thief

Efter att ha haft lite problem med grannens Internet så är jag nu på banan igen. I lördags besökte jag fotomässan i Älvsjö. Av den stora hallen var hälften prylar och hälften utställning. Prylarna är kul, en liten stund men jag har en kamera som funkar fint. Dessutom blir det lite för mycket prylbögeri för min smak. Jag han lyssna till ett kort föredrag av Brutus Östling, fågelfotografen. Det var roligt att höra honom berätta om hur han gick till väga när han var ute i fält. Inget överdrivet då han är en enkel man. Bland Kolibrier, örnar och pigviner kom en bild på tre örnungar som satt så sött på en pinne, Brutus sa kort "från början var de fyra ungar, sen var där bara tre mätta ungar kvar.."
Jag fastnade för två bilder som ni kan se nedan, namnen på fotograferna har jag dock glömt.



På Allmänna Galleriet på Kungsholmen hade konstgruppen Lucky Thief vernissage. För er som bor i Stockholm så kanske ni har sett klistermärken på stan med en gorilla på, det är deras. Men de gör mycket mer än klibbor! Igår visade de upp större målningar på duk och träskulpturer i olika storlekar. De är ett gäng grabbar som jobbar tillsammans med alla sina olika projekt, tavlorna har alltså inte målats en ev person utan av fler. Detta gör att de ibland var något kaosartade, men med många kvalitéer. Träskulpturerna tyckte jag mycket om, de är ganska enkla och roliga. Lars hängde med och vi blev inspirerade och tänkte försöka oss på en samarbetstavla. Här nedan är två foton från vernissagen.




Ikväll har jag fortsatt på en ny tavla, en stor en. Jag har använt ett medium tör snabbare torktid för oljefärgen, jag köpte det i kina. Det innehållen nog bensin, det känns så i mitt huvud nu i alla fall... Men jag somnar nog gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0