mitt måleri

Jag får ungefär en idé om dagen. Oftast en idé om en hel målnig, ibland bara på vilket sätt jag skulle vilja göra den och ibland bara med vilka material jag skulle vilja göra den. Här hemma ligger det ständigt grejer framme och oftast står det en duk på staffliet. När jag tänker efter har jag sju projekt på gång… Och plugg. Jag har letat lite efter någon slags lokal, del i ateljé eller liknande, men än så länge utan framgång. Jag har inte heller några jättesummor med pengar att lägga på sådant heller. Jag kan ju knappt köpa dukar om det inte är rea, vilket det är då då som tur är. Här nedan ser ni en målning som jag suttit med några dagar, långt ifrån klar men so far so good. Under den ser ni den målningen som jag har här överst, den blev klar för två veckor sedan och här är resultatet. Jag gillar stora målningar, jag menar jättestora. I kina såg jag en jättehäftig konstnär (namnet har jag ej tyvärr) vars tavlor mätte 4 x 5 meter ungefär. Det fina var att de hade en bra blandning mellan storskaliga färgstråk och landskap blandat med små små detaljer. Detaljer gillar jag. Så jag har försökt hitta stora dukar, inte det lättaste. De största jag har hittat på rulle är 220 cm gånger 10 m, ganska stort men inte jättestort. Hur som hellst så blir det svårt att måla sådana stora tavlor hemma och Matilda skulle nog inte bli så glad om hon skulle behöva trängas med samma taveljävel i typ ett halvår.. Eller vad det nu kan ta. Den som överlever svininfluensan får se!

(Till mormor– jag läser självklart dina kommentarer.)




Kommentarer
Postat av: Katarina Röjgård

Jag är ett av dina FANS.Nu när jag vet att mina kommentarer når dig så är det roligare att "kommentera".Önskar jag hade en lokal till dig.Finns nog i HÖGANÄS!!!!!!!

Undrar vad Joas morfar skulle säga men han ser nog vad du gör där han flaxar omkring i rymden han som ägnade hela sitt liv att uttrycka sig i färg och form.STOR KRAM.

2009-11-26 @ 08:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0