Serier och "ovant-garde"

Är det någon som blev intresserad av Lucky Thief så ställer de ut mellan datumen 26/11-19/12 på Plezuro, en trevlig butik på Rörstrandsgatan 28.

På stadsbiblioteket började igår en utställning med serier, temat är Stockholm. Det hela presenteras i en tidslinje som börjar med Barna Hedenhös och slutar i nutid. Serier verkar ha ett uppsving nu, det var inte länge sedan Sara Granér ställde ut sina skarpa serier på kulturhuset. Vet man inte vem hon är lönar det sig att kolla upp henne. Omslaget till hennes bok "Det är bara lite aids" ser ni nedan. Hursom, det är inte hon som ställer ut på stadsbiblioteket, men gå dit! Serierna om Stockholm visas mellan 18/11 - 30/12.


Jag skickade in ett bidrag till Liljevalchs vårsalong tidigare i höstas, igår fick jag tyvärr svaret att jag inte kom med... Shit happens. Men det betyder å andra sidan att jag kan visa upp verket här. Skulpturens namn är "ovant-gard" och är gjord av en halv gammal skyltdocka, ståltråd, en laserpekare och mycket kärlek.


Kommentarer
Postat av: Katarina Röjgård

Älske Hugo jag gillar allt du skriver och visar.Morfar suckar.Skriver ut till ett Hugo-kuvert här och skickar vidare till Västervik.Bloggen har jag också skickat till Karen i Danmark och hennes syster i Holland som skickar den vidare till sin dotter Flora som är konsthistoriker.STOR Kram.

2009-11-21 @ 08:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0