Gott nytt konstår!

Dalí Dalí, jag besökte utställningen på moderna. Mina förväntningar uppfylldes gott å väl! Det visades videofilmer från Dalís livstid, han var ju en av de första som använde sig av media för att marknadsföra sig själv.. I en av de videos som visades på moderna talade han om sin mustasch.. Han trodde inte heller på dalís död, på andras men inte Dalís. Knepig typ det där... Gå och se och ni inte gjort det, somliga säger att Dalí och surrealismen i stort är barnsligt. Varför!? Vad är finare än att låta sitt inre barn komma till tals?

Vad tror jag om framtiden? Jo jag hoppas att genren "viritual reality" gör serriös entré i konsten. Här nedan ser ni en film där en snubbe visar vad man kan använda en Nintendo Wii-kontroll (tv-spel) till. Jag hoppas också att Sverige får besök av någon internationell gatukonsthjälte som placerar något konstvek mitt i staden! Jag tror att mitt eget konstnärliga genombrott kommer vilket år som helst nu.. Jag tänker ställa till med vernissage inom ett halvår! Så håll koll!



2009:års sista konstverk är detta av den kinesiske konstnären Yue Minjun!

Banksys senaste!


Kommentarer
Postat av: Katarina Röjgård

Hade gärna sett Dali med dig.Hans memoarer står här i

bokhyllan (för avhämtning)kanske någon gång.

Stor Kram och en fin fortsättning.

2010-01-03 @ 16:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0