Bodies exibition

Det är med skräckblandad förtjusning som jag här visar videos från och om denna utställning om människokroppen.
Jag tror att klippen talar för sig själva, jag har inte sett utställningen själv, den har inte varit i Sverige..
Den visades i Danmark förra året och har skapat starka känslor var den än visats. inte så konstigt.



Det var bara ett litet intro, nu börjar det.


Sjukt va?! Helt otroligt, min favorit är den med artärerna.. Här under ser ni mannen som kom på hur man kunde konservera kroppar på det här sättet. En tysk (såklart), lite läskigt är att han ser ut som Hanibal Lector, från skräckfilmen..


Det är svårt att förstå vad det egentligen är man tittar på. Är det konst? Nej, som konstvetare kan jag säga att detta inte är konst, snarare någon slags biologifetischism... inte konst. Men "mind-blowing" som man säger på engelska.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag sag den i Dublin, den var ball. Men inte sa "hemsk" som manga sager, det ar nog bara tontar som har lite nara att krakas. Jag skulle vilja saga att den ar som Biologi A-kursen i liveformat!!

LANGAR HEM NU och snart ses vi brooorsan.

Kram fran Bergen pa Nya Zealand!

2010-04-07 @ 08:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0